18. oktoobril tähistas oma esimest aastapäeva Kaitseväe Akadeemia struktuuris paiknev kaitselennunduse lennukool, mille ülesandeks on koolitada akadeemia rakenduskõrgharidusõppes õhuväe õppekava õhusõiduki juhtimise erialal õppivaid tulevasi piloote.
„Kaitselennunduse lennukoolina on meil võimalus viia ise läbi lennukoolitusi vastavalt kaitselennunduse vajadustele ning õhuväes kasutuses olevate lennukite spetsiifikale,“ ütles Kaitseväe Akadeemia kaitselennunduse lennukooli (MIL A ATO) koolitusjuht Anneli Kajamaa. „Samuti saame vajadusel osta sisse valikuliselt teenuseid liitlasriikide koolitusorganisatsioonidelt tagades sellega lennundusele vajaliku erialaspetsialistide kõrgkvaliteetse koolituse.“

2024. aasta 18. oktoobril väljastas kaitselennunduse järelevalveteenistus Kaitseväe Akadeemia struktuuris paiknevale kaitselennunduse lennukoolile koolitusorganisatsiooni sertifikaadi ehk MIL A ATO (Military Aviation Approved Training Organisatsion), mis oma olemuselt tunnistas kaitselennunduse lennukooli taasloomist. „Tegemist on siiski n-ö puhtalt lehelt alustamisega, sest tänapäevas pilootide koolitusnõuded, oskused ja tehnika kasutamise keerukus ei ole enam võrreldavad 1919. aasta lennukooli tingimuste ja eesmärkidega,“ ütles Kajamaa.
Eelmise aasta sügissemestril alustaski Kaitseväe Akadeemia rakenduskõrgharidusõppes õhuväe õppekaval õhusõiduki juhtide erialal tulevaste pilootide koolitamisega. Kui algselt oli piloodiõppe läbiviimine planeeritud koostöös Eesti Lennuakadeemiaga, kes pakkus lennupraktikat sisseostetava teenusena, siis 2024. aasta kevadel muutis plaane kliimaministeeriumi teavitus, et transpordiametile EASA (European Union Aviation Safety Agency) poolt tehtud ettekirjutuse kohaselt ei kohaldu Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määruse järgi tsiviillennukoolituse nõuded ja ülesehitus riiklikule lennundusele, k.a kaitselennundusele.

„EASA ettekirjutus transpordiametile tingis kaitselennunduse lennukooli loomise ning tõi päevakorda mitmed olulised valdkonnad, mis vajavad veel täiendavaid muudatusi,“ lisas Anneli Kajamaa tuues välja, et hetkel ollakse kaardistamas veel valdkondi, mis on seni olnud seotud tsiviilkoolitustega (sh mehitamata õhusõidukid, lennunduses sertifitseeritud tegevused jne) ning mis vajavad lähitulevikus koondamist kaitselennunduse lennukooli alla.
Tänaseks on esimesed Kaitseväe Akadeemias õhusõiduki juhtimise erialal alustanud kadetid jõudnud oma õpingutes teisele õppeaastale ja teooriaainete eksamite sooritamise etappi. Järgmiseks on lennupraktikaga alustamine koostöös liitlasriikide koolitusorganisatsioonidega ning rentides õppeks vajalikke lennukeid. „Hiljuti käisime ka Tšehhis Pardubice lennutreeningkeskuses tutvumas seal kasutuses oleva lennusimulaatori ja väikelennukiga ZLIN 143,“ sõnas Kajamaa lisades, et vajalikud esmakokkulepped on saavutatud.

Kaitseväe Akadeemia on Eesti ainus riigikaitseline kõrgkool, kus koolitatakse ohvitsere ja allohvitsere kaitseväele ning kaitseliidule. Lisaks pakub Kaitseväe Akadeemia sõjaväelist täiendkoolitust ja korraldab riigikaitsega seotud teadus- ja arendustegevust.